lauantai 30. tammikuuta 2016

Tänään ja huomenna sydän sanoo, mä otan sut ja vaikka loppuis tää maailma seison sun takana- How to get back on the track?-


Clothes by Nike

 Heipsan!


Täältä tulis nyt niitä toivepostauksia, ota koppi!

Mun ehdottomat lemppari treeni vaatteet kuuluu Nikelle ja Adidakselle. Kummalakin vaatemerkillä on omat vahvat puolensa, ja riippuu ihan vaatteesta/asusteesta kummasta tykkään enemmän. Nikeltä mä valitsen aina urheiluliivit ja treeni housut. Nike tekee yhtiä (kuvassa näkyvät) treenihousuja, joita en vaihtais pois millään, koska ne istuu kun valettu, eikä ole yhtään liian paksut tai ohuet. Myös mun salihanskat on nikeltä. Adidas tekee kivoja takkeja, ja enemmän sellasia statement vaatteita, joita on kiva pitää arkenakin. Lisäksi mä olen haaveillut muutamista enemmän urban tyylisistä jenkki merkeistä, mutta en ole vielä niiden nettikaupoista mitään tilannut, mutta mielessä on jo muutamia juttuja mitä haluaisin. 

My favourite sportswear comes from Nike and Adidas. I love especially Nike's one specific leggings and sports bras. On the other hand, Adidas makes really interesting collections which have so beautiful colours that they suit to more general days as well. I am also dreaming about more urban orientated brands from the USA but I haven't yet ordered anything from those web shops. 


 Sitten itse asiaan! Eli varmaan tosi moni on nyt kriittisillä vaiheilla omien uuden vuoden lupauksiensa kanssa, varsinkin jos uhkana on suistua väärille raiteille. Koska me ei täällä stolen kissessissä puhuta dieteistä vaan terveellisistä elämäntavoista annan vinkkejä miten jaksaa pysyä sillä uudella elämäntavalla niin kauan, että siitä tulee tapa. Mulla ei ole vieläkään tohtorin tutkintoa tästä, joten on sanomattakin selvää, että nää vinkit tulee mun henk. kohtasesta elämästä.
Listasin teille jotain, jotka mä oon todennut toimiviksi

1) Maltti. Pienet askeleet ja maltti (lähes) kaikessa on valttia. On tärkeetä ymmärtää, että välttämättä tämän päivän valinta ei näy huomenna, vaan ehkä vasta seuraavina viikkoina.
2) Anteeksi antaminen ja huumori. Jos ylilyöntejä sattuu (niitä sattuu kaikilla, ja usealla elämän osa alueella, joten ei huolta :-D) tärkeää onkin se, mitä sen jälkeen tapahtuu. Jos epäonnistumiseen jää pyörimään ei varmasti palaaminen raiteille palaa rauhallisin mielin. Kaikenlainen paine ja huono omatunto vaan lisää painetta onnistua, joka lisää mahdollisuuta epäonnistua. Sen sijaan, että jäisi itkemään tuntia aikaisemmin syötyä kolmea suklaa rasiaa, suosittelen laittamaan mekon päälle ja lähtemään esimerkiksi näkemään ystäviä. Pahinta mitä voit tehdä on se, että jää rypemään himaan vällyjen väliin.
3) Ajatteleminen isossa kuvassa. Mä en voi tarpeeks painottaa kuinka tärkeetä on ajatella asioita isossa kuvassa. Mä oon vasta lähi aikoina (itseopiskelun ja iän myötä) tajunnut kuinka on ihan turhaa stressata pienistä asioista. Esimerkiksi ennen mulle tuli kauheeta stressiä reissuista ja sairastamisesta, koska kelasin että koko mun viime viikkojen työ menee hukkaan. No eihän se niin mene. Tässäkin auttaa ajatella aikaa laajempana käsitteenä kuin päivinä tai viikkoina.
4) Olemalla nöyrä. Niin kauan kun osaa olla elämänjanoinen ja nöyrä kaikki menee omalla painollaan. Halu kehittyä on se kauan kaivatun motivaation kulmakivi!
5) Asettamalla selvät JÄRKEVÄT tavoitteet. tärkeää. Ei ole järkeää asettaa tavoitetta, joka on mahdoton saavuttaa oman aikajanan sisällä.
6) Näkemällä elämäntapa muutos oikeasti elämäntapa muutoksena, eikä lyhyenä ajanjaksona elämässä. 
7) Näkemällä itsensä objektiivisesti ja olemalla positiivinen. Joskus oman itsensä näkeminen voi olla vähän hämärän peitossa. Suosittelen ottamaan kuvia, ja heivaamaan vaa'an jorpakkoon.
8) Vesi. Jos on tullut pämpättyä, tai ei ole tullut pämpättyä niin vettä kannattaa juoda aina. Myös kuuden kuukauden mittaiselta cheat dayltä kannattaa palata asteittain takaisin ruotuun ja nauttia joka päivästä. Liiat shokit tai absoluuttiset ääripäät ei ainakaan mun kropalle toimi. Vitamiinit + vesi toimii sen sijaan aina! Kroppa kyllä kertoo mitä se haluaa, niitä asioita pitää vaan osata tulkita. Plussana käy hikoilemassa se pois!
9) Vuoraa itsesi kannustavilla ja ymmärtäväisillä ihmisillä. 

Nine tips how to bounce back to track or stay on track with your lifestyle change (in my opinion): Drink water and vitamins, sweat it all out and don't stay just home and feel miserable. Go and spent time with your friends and find the ones who know how to be supportive. See yourself objectively ( I highly recommend to take pics, instead of using the scale. Seeing lifestyle change as a way of life rather than "diet". Setting a reasonable goals. Being humble. Applies in every area of life. As long as you are humble and eager to improve yourself, everything is going to be fine. Forgive yourself and add some humour to your life, God dammit it is not that serious isn't it mate! And the final and most important: HAVE PATIENCE and see things IN A BIG PICTURE. your today's healthy choice may not show tomorrow, but maybe in next few weeks, so be patient and believe in baby steps.


LOADS OF LOVE, KISSES, PUSUJA!



kaikki postaus toiveet ask.fm kautta tai säpöllä kolppanen@hotmail.com
All post wishes can be placed through my ask.fm or by sending email to kolppanen@hotmail.com

                              INSTAGRAM // LOOKBOOK // PERISCOPE// TWITTER // ASK